Sponsored by: Investment Center

Something new in your business?  Click here to submit your business press release

Chamber Corner | Main Street News | Job Hunt | Classifieds | Calendar | Illinois Lottery 

AT&T settles U.S. lawsuit with broadcaster Al Jazeera

Send a link to a friend  Share

[June 10, 2014]  (Reuters) - AT&T Inc <T.N> settled a lawsuit over its refusal to carry the U.S. news channel of Qatar-based broadcaster Al Jazeera, according to records in Delaware's Court of Chancery.

The parties have agreed to a settlement and jointly asked the judge, Sam Glasscock, to dismiss the case.

An AT&T spokesperson declined to comment.

Al Jazeera was not immediately available for comment.

The second-largest U.S. telecom services provider in August refused to carry a news channel launched by Al Jazeera in its U-verse pay television service due to a dispute over terms of a contract. [ID:nL1N0I811U] [ID:nL2N0GL1MU]

Al Jazeera sued in Delaware's Court of Chancery, claiming that AT&T had broken and terminated their contract.

The settlement does not resolve a parallel challenge by Bloomberg News and other media outlets to unseal court records in the case. Glasscock ordered the records made public in October and last month the Delaware Supreme Court dismissed Al Jazeera's appeal of that ruling.

The case is Al Jazeera LLC v. AT&T Services Inc., Delaware Chancery Court, No. 8823.

(Reporting by Tanvi Mehta and Narottam Medhora in Bangalore; Editing by Lisa Shumaker)

[ 2014 Thomson Reuters. All rights reserved.]

Copyright 2014 Reuters. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

< Top Stories index

Back to top